Curly Sue - Takida & Tears In Heaven - Eric Clapton

Idag är fyra är sedan den här tjejen i min klass gick bort. Den dagen och bär vi tog bort Jonte är nog de två värsta dagarna i mitt liv tror jag. När vi kom till kyrkan (en halvtimme tidigare) var det helt fullt i hela kyrkan så jag och mamma fick stå på sidorna. När man sedan skulle gå fram och lägga blommor på kistan i kyrkan stod hennes mamma där och när jag kramade henne grät hon så mycket att hon skakade. Hon kunde knappt stå upp och fick hålla i sig. Det var så hemskt. Man kan se på tv när någon förlorar sitt barn och så och man tänker inte så mycket på det egentligen men att uppleva hennes sörjande i den kyrkan var helt fruktansvärt. Det är på grund ut av det jag har kyrkfobi. Jag kan knappt prata om kyrkor utan att börja gråta. Dem låtarna som är på rubriken var dem som spelades på begravningen.

Ett år senare följde jag med min farmor på någon Elvis grej i en kyrka för hon hade ingen att gå med och farfar hade dött en månad innan. Det jag inte visste var att det var även en gudstjänst/mässa där prästen pratade om Guds kärlek. Det klarade inte jag av. Jag kunde inte andas kändes det som och jag föreställde mig hur jag gick fram till honom och slog honom. Tog sönder alla grejer och mördade alla människor. Det gick inte och jag får fortfarande panik när jag hör kyrkklockor. Ska prata om något roligare men jag vill bara förklara om jag verkar väldigt irrationell ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0