Coming Back Down - Hollywood Undead

Det här har nog varit en av de två värsta dagarna i mitt liv. Vi har tagit bort Jonte. Fick sms av mamma där hon sa att hon och grannen skulle åka till veterinären och frågade om jag ville med. Så efter skolan åkte jag med dem. Ni som inte vet så tog vi över honom i höstas för vår granne, Christina, ville inte ha honom för det är hennes mamma Gertruds hund egentligen.

Han blev 14 år. Det som gjorde att han blev sjuk var tandroten som blev inflammerad och det blev som en böld under ögat. Men det har inte vi sett för jag kollade honom i måndags i ögonen och det var lugnt och pappa blev nästan huggen när han tog på den sidan i tisdags så uppenbarligen hade han ont men det förstod inte vi. Han har även ätit lite dåligt denna veckan. Det som hände idag var alltså att den här bölden sprack så det var bara att ta bort honom.

När jag fick smset fick jag låsa in mig på toan i skolan och gråta. När vi var hos veterinären kunde jag inte sluta gråta. Det var fruktansvärt. Vi hade faktiskt tv veterinären Håkan. Han var riktigt bra måste jag säga. Jonte blev sövd först och då la han sig med huvudet mellan mina fötter och jag klappade på honom. Efter det när han sov la jag honom på bordet och kramade om honom. En stund senare kom Håkan in och satte i sprutan.. Han låg ner och ryckte till lite då och då men han somnade in medan jag klappade han och fixade med pälsen med fingrarna. Jag bad dem att klippa bort blodet vid ögat. Vi lämnade honom där och han ska kremeras och sen spridas över en minneslund.

Jag kan nog inte riktigt beskriva hur det kändes. Det kändes bra för hans skull men för min skull var det hemskt. Jag tror inte att jag har gråtit så mycket i mitt liv. Jag har bara haft honom permanent i ett par månader men vi passade honom rätt mycket innan dess i ungefär två år.

Lilla Jonte jag hoppas att du har det bra och du ska veta att jag älskar dig så mycket!

Lite bilder på honom. En som jag tog för ett tag sedan (när han har tofs) och de andra är från idag och ni ser på vänster ögat hur det ser ut.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0