Euphoria - Loreen

Phew att Loreen vann! Jag blev tårögd och fick gåshud. Ville verkligen att hon eller David Lindgren skulle vinna. Även om Dannys låt var helt okej tyckte jag ändå att det var bra att han inte vann. Han sjöng falskt förra gången och även om han sjöng bättre denna gången tänkte jag ändå på semifinalen i Azerbajdzjan. Då hör de andra länderna låten bara en gång och om han fuckar sig då är det kört. Men både Loreen och David sjunger riktigt bra live. Jag är ändå i chock. Hur kunde Torsten Flinck komma trea? (folkets röster ordningen)

Vi var bjudna hem till Anna-Lena och Pär. Senare kom även Nora och Elins familj dit så vi "barn" tittade på finalen ihop. Jag, Nora, Elin, Viktor och Johanna skrek när Flinck fick sina poäng för vi blev så glada att han inte vann. Hehe jag tar tävlingen på för stort allvar. Men, det är ju ändå den som vinner som representerar Sverige. Jag hoppas att det är bra låtar med i ESC i år också. Även om Dead by April inte vann måste jag säga att jag är ändå nöjd för de kom inte sist. De fick ändå rätt så höga poäng av folket. Måste säga att Jimmie Strimmell passade faktiskt i blont hår men jag föredrar det svarta.

Badade hundarna innan idag och de luktar så gott nu. Jonte flydde mitt i schamponeringen så han hann springa runt hela huset dyngsur så jag blev riktigt arg på honom. När vi var klara flydde han igen så jag struntade i att föna honom. Duschade de andra men fönade bara Sussi, mamma fick göra de andra två. Hon hade köpt nåt balsam till dem som vi provade idag så hoppas det funkar och att de inte blir så toviga (och Jonte så elektrisk).

Ska nog lyssna på lite musik och försöka sova tror jag för jag ska försöka att inte sova så länge. Jag måste se de två senaste Spartacus avsnitten imorgon. Har väntat på att se det förra med Nora och Elin men de har haft träning hela tiden och nu när det har kommit ut ett till är jag så nyfiken att jag inte kan vänta. Elakt men sån är jag.

Hehe ni får bild på Mjausan deras katt som skulle sova i mitt knä fast jag inte gillar katter men han (jaa är en kille) ville det så då fick jag gå med på det :)
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0